środa, 27 kwietnia 2016

Pomysł na

Pyszne placuszki ziemniaczane

Czy ta znana mi od zawsze - ciepła, słoneczna wiosna przyjdzie kiedyś? Dzisiejszy dzień przypomina mi bardziej późną jesień niż piękną polską wiosnę. Dlatego dla osłody podam krótki przepis na pyszne placuszki ziemniaczane. Nie są to znane nam plendze choć można przyjąć że są do nich bardzo podobne.

Tak więc zaczynamy :)

Składniki:
około 1/2 kg gotowanych ziemniaków
1 cebula
1 jajko
2 łyżki mąki pszennej
1 łyżka otrębów pszennych
sól, pieprz
oliwa do smażenia

Przygotowanie:
1.Ziemniaki ugotować i ugnieść. Do ziemniaków dodać jajko, drobno posiekaną cebulę, 1 łyżkę otrębów lub zarodków pszennych, mąkę oraz pieprz. Wszystko wymieszać.Ciasto może być zbyt wolne dlatego należy dodać więcej mąki pszennej.


2. Ciasto kroić na kawałki lekko rozwałkować i formować małe placuszki. Ja wycinałam je za pomocą foremek do ciastek.



3. Placuszki smażyć na oleju na złoty kolor.



4. Placuszki odsączyć na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu.


5. Placuszki ziemniaczane można podawać gorące jako dodatek do mięsa i dowolnej surówki.


U mnie na talerzu z pieczoną piersią i ogórkami z ananasem.


Dodatkiem może być sos np Tatarski Develey.



Placuszki są pyszne, można je podawać zamiast zwykłych ziemniaków. Są urozmaiceniem moich obiadów. A czy wy próbowaliście takich placuszków? Warto spróbować, naprawdę są rewelacyjne.

1 komentarz: